Ako na SEO v 2017

10.10.2017

Až 93 % prístupov na webové stránky začína spustením vyhľadávača, vo viac ako 77 % prípadov je tým vyhľadávačom práve Google. Keď to skombinujeme s faktom, že 65 % vyhľadávaní skončí klikom na prvých 5 stránok - máme jasný argument prečo je SEO ako marketingový kanál pre biznis mimoriadne podstatné.

Snahou Googlu je presmerovať väčšinu marktingovych aktivít vo vyhľadávaní na PPCčka, na ktorých zarábajú, takže priestor pre organické výsledky sa postupne zužuje. Umelá inteligencia napreduje míľovými krokmi a práve Google je jednou z firiem, ktoré sú na čele progresu machine learningu a využívania neurálnych sietí - procesy, ktoré bežia na pozadí Google prehliadača a zoraďujú webstránky sú vystavané práve na zložitom a neprehľadnom systéme neurálnych sietí a vyhodnocovacích matematických algoritmov.

Plus - Google tieto algoritmy neustále updatuje s cieľom zachytávať webstránky, ktoré sa prepracovali vo vyhľadávaní dopredu s využívaním black hat techník - pretože je v ich záujme dávať používateľom čo možno najrelevantnejšie webstránky na ich vyhľadavané kľúčové slová.

Kôli tomu je dnes oveľa podstatnejšie ako kedykoľvek v minulosti robiť SEO rozumne a podľa správneho procesu - ktorý rozoberieme v článku. Pre tých ktorí niesu v problematike zbehli odporúčam spraviť si online marketing a SEO kurz.  

Analýza kľúčových slov

Analýza kľúčových slov je jednou z najpodstatnejších častí celého SEO procesu. Jej cieľom je zistiť, aké kľúčové slová užívatelia vyhľadávajú a získať pre ne relevantné dáta (počet vyhľadávaní za mesiac, konkurenčnosť), a určiť im vstupné stránky. Pre každú relevantnú podstránku sa vyberú najvhodnejšie longtailové kľúčové slová a na tie sa následne dané podstránky optimalizujú.

Longtailové kľúčové slová sú slovné spojenia, ktoré sú vyhľadávané používateľom, ktorý chce vykonať konverznú akciu. Napríklad optimalizovať na slovo pizza nieje rozumné, pretože kto zadá do Google slovo pizza, chce možno zistiť ako si ju doma upiecť alebo plánuje výlet k šikmej veži a spravil preklep. Správne kľúčové slovo môže byť napríklad donáška pizza Bratislava.

Na analýzu kľúčových slov je veľa dobrých nástrojov - napríklad Google Keyword Planner.

Marketingová stratégia

Cieľom marketingovej stratégie je rozplánovať jednotlivé aktivity tak, aby sme pre klienta vytvorili čo možno najväčší benefit s minimálnymi vstupnými nákladmi.

Veľmi dobre funguje framework See-Think-Do-Care, ktorý má za cieľ zmapovať celý nákupný proces na internete, určiť pre jednotlivé fázy ich cieľové skupiny a následne marketingové kanály, ktorými sa dané cieľové skupiny oslovia.

Onpage optimalizácia

Z pohľadu Googlu sú podstatné najmä dve veci - neklásť nevalidným kódom prekážky Google spiderom pri indexácii a originálny kontent na stránke.

Jedna časť onpage optimalizácie je analýza stavu stránky - od html tagov (title, meta), cez rýchlosť načítavania stránky až po interné linky a analýza kontentu.

Druhá časť je prácou copywriterov a kodérov, ktorí zapracujú marketérom navrhované zmeny.

Jeden z najpodstatnejších signálov pre Google je práve spomínaná rýchlosť stránky (pre mobilné zariadenia je to ešte podstatnejšie ako pre desktopy) - výborný nástroj na analýzu je priamo od Googlu - PageSpeed Tools.

Linkbuilding

Linkbuilding patrí medzi najkomplexnejšie časti SEO procesu. Jeho cieľom je zabezpečiť backlinky na web nášho klienta z relevantných a autoritatívnych zdrojov. Masové registrácie zo stoviek katalógov nemajú želaný efekt - dokonca môžu byť dôvodom na penalizáciu, pri linkbuildingu sa optimálne treba sústrediť na takzvané white hat techniky ako napríklad Moving Man alebo Skyscraper.

Analýza výsledkov a optimalizácia kampaní

SEO je beh na dlhé trate - neoddeliteľnou súčasťou SEO procesu je analytika a následná optimalizácia marketingových akcií. Práca na kontente, linkbuilding, prípadne management podporných kampaní je neustálou a neoddeliteľnou súčasťou online marketingu a základnou podmienkou úspechu biznisu vašich klientov na internete.