Spoločnosť Adobe odhalila tajomstvo Emailingu

02.09.2017

Spoločnosť Adobe ukázala výsledky svojho v poradí tretieho prieskumu o emailoch pre spotrebiteľov a zatiaľ čo niektoré z nich sú extrémne predvídateľné ako to, že nikto nemá rád spam, iné sú úplne šokujúce. Napríklad obchodný email je 36 krát viac populárny než služby sociálnych správ ako Slack.


V skutočnosti email je vlastne jednou z najobľúbenejších foriem online komunikácie a jeho popularita sa každým rokom zvyšuje. A nielen medzi dospelými, jednou z najväčších používateľských skupín e-mailu, podľa Adobe, sú mileniáli.

Mali by podniky používať emailing?

Podniky by mali používať akýkoľvek marketingový kanál, ktorý zasiahne cieľovú demografickú skupinu.

Najobľúbenejšie spôsoby pre kontrolu emailov sú smartphony, pričom až 81 % z nás si svoj inbox kontroluje prostredníctvom nich pravidelne. Pokiaľ ide o pracovný email, 62 % sa drží na notebooku alebo stolnom počítači. Tablety naďalej skĺzavajú, iba 6 % osobných a 4 % pracovných emailov sa kontroluje práve cez ne. Z ľudí, ktorí sa zúčastnili prieskumu spoločnosti Adobe, 0 % kontroluje svoje e-maily na smartwatch.

Takže voľba je jasná: Ak posielame email zákazníkom v ich osobnom čase, je lepšie sa zamerať na dizajn, ktorý je mobile-friendly. Notebooky a stolné počítače pri firemných zákazníkoch vám dávajú naopak viac slobody v dizajne.

Navrhnutie dobrého emailu

Niektoré z najzaujímavejších zistení prieskumu spoločnosti Adobe sa týkajú typu emailu, ktorý je marketérmi odosielaný zákazníkom.

Nie je prekvapením pre žiaden z prieskumov Adobe, že 40 % emailov je vymazaných bez prečítania. Čo vás uspokojí je to, že v B2C spotrebitelia uprednostňujú kontakt prostredníctvom e-mailu (na rozdiel od SMS alebo pošty).

61 % spotrebiteľov uviedlo, že e-mail je ich prvou voľbou, keď sú kontaktovaní značkami, ale takmer všetci tvrdia, že príliš veľa značiek sa zameriava na propagačné akcie, hoci to, čo skutočne chcú získať, je kvalitatívny a informatívny obsah.

V priemere sa otvorí 82 % pracovných e-mailov, v porovnaní s 60 % osobných e-mailov.

Zďaleka najviac znepokojujúcim prvkome emailovej komunikácie je časté opakovanie. Denné e-maily sú považované za príliš priebojné. Emaily, ktoré nezodpovedajú záujmom príjemcu, boli tiež označené kritikou.

Bez ohľadu na vekovú skupinu alebo pohlavie sa personalizovaná emailová správa považovala za žiadúcu a představovala hlavný faktor pri nekliknutí na odkaz "Odhlásiť sa".

Emailové UX

Jedným z kľúčových trendov, ktorý bol v prieskume vypichnutý, je to, že my všetci vyvíjame stále zdravší vzťah k emailom.

Používatelia majú tendenciu skontrolovať email každých pár hodín.

Používatelia hlásia prezretie emailu v priemere 5,4 hodín za pracovný deň, zredukované z 7 hodín pracovného dňa v minulom roku.

Užívatelia starší ako 34 rokov preukázali lepšie návyky a obmedzenejší časy, kedy kontrolujú emaily. Málo ľudí kontroluje pracovný email mimo štandardných úradných hodín.

Menej respondentov ako v minulom roku uviedlo, že kontrolujú svoj email v posteli, hoci čím je človek mladší, tým je pravdepodobnejšie, že prezerá svoj inbox pokým je ešte v pyžame.

Je zaujímavé, že ženy prezerajú svoj email oveľa častejšie, ale napriek tomu majú poci, že ho nekontrolujú dostatočne. Muži majú pocit, že inbox kontrolujú až príliš často.

Čo naháňa hrôzu je, že 28 % ľudí mladších ako 25 rokov si kontroluje emaily počas šoférovania!

Mnoho ľudí si myslí, že emaily sa prepadnú, pretože služby pre zasielanie správ ich vystriedajú. Avšak zdá sa, že aspoň zatiaľ to tak jednoducho nie je. Email je naďalej spôsob, ktorý väčšina zákazníkov uprednostňujú pri kontaktovaní a je najlepším spôsobom na vybudovanie vernej zákazníckej základne.

Zdroj: Web Designer Depot