3 najefektívnejšie spôsoby, ako rozšíriť svoju e-mailovú databázu

20.09.2017

Marketingové ciele v oblasti obsahu sa značne líšia, pretože obsah môže mať vplyv na všetko od predaja až po skúsenosti zákazníkov. Avšak existuje jeden cieľ, ktorý je celkom univerzálny: rozširovanie e-mailovej databázy.


E-mailový newsletter stále zostáva najefektívnejším kanálom na oslovenie vášho publika, hoci budovanie tohto zoznamu môže byť často skľučujúcou úlohou. Je pomerne ťažké vedieť, kam investovať svoje obmedzené zdroje.

Ascend2 nedávno riešila túto otázku vo svojom každoročnom prieskume rastu e-mailovej databázy. Nižšie uvádzame najefektívnejšiu taktiku, ktorú si vybralo 255 marketingových influencerov.

Poďme sa bližšie pozrieť na prvé tri. Ale pamätajte na to, že všetky sa vzájomne prekrývajú.

Reklama na sociálnych sieťach

Momentálne nie je jednoduchší spôsob na zacielenie skupín nakupujúcich ako prostredníctvom Facebooku a LinkedIn. Skupiny môžete vyhľadávať podľa miesta, názvu pozície, úrovne príjmov, záujmov či spoločností.

Samotné zacielenie vám však nepomôže. Existuje niekoľko strategických krokov, ktoré môžete urobiť, ak chcete, aby vám zákazníci dovolili vniknúť do ich e-mailových schránok.

1. Veďte používateľov k odberu newslettera prostredníctvom silného CTA

Reklamy, ktoré prinútia ľudí, aby sa priamo prihlásili k odberu firemného newslettera, konvertujú prekvapujúco dobre, ak sú špecifické a nezaplavujú príliš moc inbox.

2. Priveďte používateľov na vstupnú stránku prémiového obsahu

Reklamy, ktoré posielajú ľudí na skvelú stránku prémiového obsahu, budú mať nízku cenu za kliknutie a v konečnom dôsledku nízke náklady na nákup, akvizíciu vášej databázy e-mailov, pokiaľ aspoň 20 % tých, ktorí sa dostanú na vstupnú stránku, vyplní hlavný formulár.

3. Veďte používateľov do príspevku optimalizovaného na získanie e-mailov

Toto je najobľúbenejšia taktika, a preto ju popíšeme detailnejšie. Vezmite svoj najpresvedčivejší obsah, optimalizujte svoju stránku tak, aby obsahovala silnú miniaplikáciu na získavanie e-mailov a dajte ľuďom možnosť zapísať sa do zoznamu. Tým zaručíte, že od vašej značky získajú hodnotu, aj keď sa rozhodnú neprihlásiť k odberu. Keďže vysoko výkonný obsah má na Facebooku dosť nízku CPC, cena za akvizíciu bude tiež nízka, aj keď sa zaregistrujú len 3 % čitateľov. Navyše to vytvára vodopád iných pozitívnych akcií.

Obsahový marketing

Čo môže prinesť niekomu, kto sa zaregistruje do vášho e-mailového zoznamu? Prísľub hodnoty. To by mohlo znamenať kupóny a bezplatné ponuky, ale ešte viac to znamená skvelý obsah, ktorý pomôže ľuďom lepšie pracovať alebo žiť plnohodnotnejší život.

Samozrejme, všetci chcú pomocou obsahu prilákať ľudí na prihlásenie sa do svojho newsletteru a získať prístup do niekoho inboxu je skutočne veľká požiadavka. Ak sa váš obsah zaoberá slabými miestami, medzerami v oblasti zručností a potrebami vašich kupujúcich, je oveľa viac pravdepodobnejšie, že vás ľudia budú považovať za cenný zdroj.

Taktiež je rozumné investovať do prelomového obsahu. Ako spoluzakladateľ Contently Shane Snow napísal vo svojom Manifeste o stave obsahu 2017, súťaženie o pozornosť spotrebiteľov nikdy nebola ostrejšia a "značky musia začať vytvárať neuveriteľný obsah". Skvelý obsah je teraz stávka a je len malá šanca, že čitateľ dá "Odoberať", pokým nečítať alebo nesleduje niečo úžasné.

Optimalizácia pre vyhľadávače

Jeden z trendov, ktorý zaznamenal portál Contently je, že čitatelia, ktorí prichádzajú z vyhľadávania, sa najviac zapájajú v porovnaní s inými kanálmi. Ľudia, ktorí prichádzajú z vyhľadávania, sa zvyčajne snažia nájsť riešenie pre svoj problém a radi sa zaregistrujú na bezplatný zdroj, ktorý im to riešenie poskytne. To je dôvod, prečo musíte zabezpečiť, aby vaše stránky článkov a stránky odberu boli optimalizované pre vaše cieľové kľúčové slová.

Ako každý marketér iste vie, ľahko sa o tom hovorí, no ťažšie sa to spraví - a to platí pre všetky tri taktiky. Nielenže tieto prístupy boli zvolené ako najefektívnejšie, ale aj tie najťažšie na vykonanie. Ak existuje jedna hlavná súvislosť, ktorá všetky taktiky zjednodušuje, je to silný obsah relevantný pre vaše cieľové publikum.

Zdroj: Contently, Ascend2