5 chýb, ktorým sa treba vyhnúť v UI dizajne

08.09.2017

Veľké rozhrania majú potenciál na zlepšenie použiteľnosti a prístupu používateľov k podnikaniu a jeho online prítomnosti. Je dôležité, aby sa každá spoločnosť sústredila na dizajnové prvky svojej účasti v online svete. Sila designu UI je taká, že môže byť rozdiel medzi veľmi úspešnou webovou stránkou alebo aplikáciou a ich neúspechom na dosahnutie vplyvu.

Každý dizajnér si musí byť vedomý niektorých bežných chýb, ktorým sa treba rozhodne vyhnúť pri navrhovaní používateľského rozhrania. Keď vám vaši klienti povedia: "Potrebujeme webstránku, ktorá bude navrhnutá tak, aby dosiahla veľký vplyv a nízku mieru odchodu", čo znamená, že chcú krásny dizajn používateľského rozhrania si skvelou použiteľnosťou. Aby sa dosiahol tento cieľ, dizajnéri musia zabezpečiť dokonalú rovnováhu týchto dvoch aspektov. A aby sa cieľ naplnil, mali by ste sa vyhnúť nasledujúcim 5 chybám.

1. Príliš veľa kliknutí

Dobre navrhnutá stránka má veľmi dobre štruktúrované linky. Môžete sa stretnúť s množstvom webstránok, pri ktorých musíte prejsť cez veľký počet kliknutí, aby ste sa dostali k vami hľadanej stránke. Dizajnéri by sa mali sústrediť na poskytovanie prístupu ku všetkým stránkam cez čo najkratšiu možnú cestu. Dobrým spôsom ako to urobiť, je poskytnúť v navigačnom menu stránky/podstránky spolu s najdôležitejšími stránkami s jasnými tlačidlami na homepage. 

2. Obrázky s vysokým rozlíšením

Už ste zažili to, že sa vám stránka načítavala 10 - 15 sekúnd? Zvyčajne si myslíme, že je problém s našou sieťou. Ale toto nie je ten prípad. Používanie obrázkov s vysokým rozlíšením vedie k nízkej rýchlosti načítania a  nakoniec k tomu, že užívateľ opustí vašu stránku. Takže, ak navrhujete váš web alebo aplikáciu, uistite sa, že obrázky sú komprimované, aby sa optimalizovala doba načítania. 

3. Žiadna spätná väzba vo Web Designe

Ak sa zaujímate o technológiu a radi skúmate rôzne mobilné aplikácie, sme si istý, že ste sa stretli s niektorými aplikáciami, pri ktorých sa čudujete: "funguje alebo prestala reagovať?". Tento bod sa objaví, keď sa zobrazí obrazovka načítania so statickými ikonami a žiadnou správou. Štúdie ukázali, že používateľ cíti viac obsahu aj pri prítomnosti malej správy, ktorá hovorí niečo ako "Počkajte prosím, kým sa váš účet nastavuje". To spôsobuje, že používatelia sú trpezliví a čakajú na dokončenie procesu. 

4. Komplikovaná navigácia   

Ak máte na svojej webstránke veľké množstvo stránok, nesmiete ich všetky umiestniť do menu. Dizajnéri sa môžu stretnúť s situáciami, keď je veľké množstvo obsahu a navigácia je zložitá. Ak chcete riešiť túto situáciu, použite multi prepínače a podobné spôsoby, ako vytvoriť dobre navrhnutý vzhľad na komplexnú a bohatú webovú stránku. Poskytnú vám viac priestoru a štruktúra obsahu bude veľmi dobrá, čo zanechá dobrý vizuálny vplyv.

5. Komplexná paleta farieb

Pri navrhovaní aplikácie alebo webstránok je nevyhnutné dodržiavať základné pravidlá farieb. Rozhodovanie o palete len troch až štyroch farieb je nevyhnutné na vybudovanie známej značky. Každá farba má zmysel a mala by byť dobre zapamätovateľná. 

Zdroj: CygnisMedia